خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس

ساخت وبلاگ

اگر بگویم هندوانه برای پوست و موی شما مفید است؛ حتما تصور می‌کنید که قصد نوشتن مقاله‌ای تبلیغاتی را دارم. اما واقعیت این است که هندوانه یکی از مفیدترین میوه‌ها برای حفظ سلامت پوست و موی شما است. اگر هنوز هم درباره این مسئله دچار شبهه هستید؛ با این مقاله سالن آرایش و زیبایی آنیس همراه ما باشید.

هندوانه میوه‌ای جهانی است که به طور معمول گوشت خوردنی آن سرخ رنگ و پوسته آن سبز است. البته نسخه‌هایی از هندوانه دارای گوشت زرد، نارنجی و حتی سفید نیز وجود دارد. هندوانه‌ها به طور معمول در بیشتر ماه‌های سال در دسترس هستند؛ و از آنجایی که قیمتی نسبتا مناسب دارند، می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های شما، بخصوص در فصل‌های گرم سال باشند. به یاد داشته باشید که تنها 6 درصد حجم یک هندوانه را مواد قندی تشکیل می‌دهد؛ و حدود 92 درصد آن از آب تشکیل شده است. در نتیجه این میوه، برای هیدراته کردن بدن در طول فصل گرم تابستان بسیار مفید است.

7 ویژگی مفید هندوانه برای پوست و مو

ویتامینه کردن مو

1. هندوانه باعث افزایش رشد مو می‌شود

وجود آرژنین (یک اسید آمینه) در بدن ما ضروری است؛ و به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند. هندوانه به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی سیترولین است؛ که سطح آرژنین را در بدن افزایش می دهد. در نتیجه برای رشد مو بسیار مفید است.

2. هندوانه در جلوگیری از ریزش مو موثر است

هندوانه غنی از ویتامین C است. این ویتامین به بدن شما کمک می‌کند جذب آهن بهتری داشته باشد. در نهایت این ویژگی باعث می‌شود که آهن به اندازه کافی در گلبول‌های قرمز شما باشد تا بتوانید اکسیژن را به فولیکول‌های موی خود انتقال دهید؛ و موهای سالم داشته باشید. همچنین کلاژن ماده‌ای است که برای رشد موهای سالم به آن نیاز دارید؛ و هندوانه در فرآیند تشکیل کلاژن بسیار موثر است.

3) روغن دانه هندوانه برای مرطوب کردن مو مفید است

روغن دانه هندوانه یکی از مناسب‌ترین روغن‌های مرطوب‌کننده است که می‌تواند در حفظ رطوبت موها بسیار موثر باشد. پس استفاده از روغن دانه هندوانه برای پوست و موی شما، بخصوص موهای شما بسیار مفید است.

4. هیدراته کردن پوست با هندوانه

خشک شدن پوست می‌تواند سطح پوست شما را خشن و زشت کند. همچنین خشکی پوست می‌تواند آغازگر سایر مشکلات پوستی باشد. مصرف هندوانه کمک می‌کند پوست و موی شما و همینطور به طور کلی بدن شما به طور کامل هیدراته باقی بماند.

5. استفاده از هندوانه به عنوان تونر پوست

از دیگر مزایای هندوانه برای پوست کم کردن حجم بافت‌های پوست است. در واقع این ویژگی کمک می‌کند که هندوانه به عنوان یک تونر طبیعی عمل کند؛ و کیفیت پوست شما را افزایش دهد.

6. جلوگیری از پیری پوست

ششمین مزیت هندوانه برای پوست شما، کاهش سرعت فرایند پیری پوست است. حتما می‌دانید که با افزایش سن، پوست بدن به مرور نازک‌تر می‌شود و در طول زمان سلول‌های پوستی آسیب های‌مختلفی را تجربه می‌کنند. پوست‌های پیر توانایی کمتری در بهبود آسیب‌های خود دارند؛ و رادیکال‌های آزاد نیز در بغرنج‌تر شدن این شرایط موثر هستند.

اما هندوانه پر از آنتی اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن و همچنین ویتامین C و A است؛ که به کاهش این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. در نتیجه می‌تواند سرعت فرایند پیری پوست را کند کند. همچنین مصرف ویتامین A باعث رشد سلول‌های کلاژن و الاستین شده؛ که باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر و نرم‌تر باقی بماند.

7. جلوگیری از تولید چربی روی پوست

آخرین مزیت هندوانه برای پوست جلوگیری از تولید چربی روی پوست است. غدد سباسه روغن‌هایی را ترشح می‌کنند که می‌تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شده و کیفیت پوست را کاهش دهد. مصرف هندوانه که غنی از ویتامین A است؛ باعث کاهش میزان ترشح چربی از غدد سباسه می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که هندوانه به علت این ویژگی‌ها می‌تواند به درمان آکنه کمک کند.

برای درمان موهای اسیب دیده خود با مراجعه به سالن زیبایی آنیس می توانید از خدمات حرفه ای ویتامینه کردن مو  با مواد کاملا گیاهی استفاده کنید.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397 ساعت: 15:27

هایلایت کردن مو روشی برای ایجاد تغییرات ظاهری محسوس در فرم موها و آرایش شماست. روشی برای مبارزه با موهای قدیمی و کسل‌کننده و رسیدن به طرحی جدید و ظاهری نو در موها که می‌تواند ظاهر شما را به شدت متفاوت کند. در این مقاله سالن آرایش و زیبایی آنیس می‌خواهیم درباره 3 روش اصلی هایلایت کردن مو و ویژگی‌های هرکدام صحبت کنیم. این روش‌ها همگی به اندازه کافی موثر و مفید هستند؛ و می‌توانند شما را به نتیجه مطلوب برسانند. اما هرکدام به توجه به هدف و انتظار شما از هایلایت کردن مو می‌تواند نتایج متفاوتی را برای شما به ارمغان آورد.

بالیاژ مو

هایلایت کردن مو با فویل

هایلایت کردن مو با فویل سنتی‌ترین روش برای انجام این کار است؛ که احتمالا شما نیز با این روش تا حدودی آشنا هستید و شاید آن را تجربه کرده باشید. این روش سال‌ها توسط آرایشگران مختلف مورد استفاده بوده و هنوز هم استفاده می‌شود. در این روش رشته موی انتخاب شده پس از رنگ، با نوار فویل آلومینیومی پوشیده می‌شود. این فویل به تمرکز گرما کمک کرده و موجب افزایش سرعت واکنش مو به رنگ می‌شود. در نتیجه موها با سرعت و قدرت بیشتری رنگ را دریافت می‌کنند.

مهمترین نکته هنگام استفاده از این روش دقت در انتخاب رشته موها، پخش نشدن رنگ به رشته‌های دیگر و زمانبندی درست در بستن و باز کردن فویل ها برای جلوگیری زا سوختن موهاست.

وسایل لازم برای هایلایت کردن مو با فویل

    • کیت هایلایت مو
    • برس مو
    • دستکش لاستیکی
  • قلم موی رنگ آمیزی
  • فویل آلومینیومی
  • شامپو و کاندیشنر (نرم کننده) مناسب موهای رنگ شده

 هایلایت مو به روش نقاشی یا بالیاژ مو (Balayage)

هایلایت کردن مو به روش نقاشی روی مو با دست، که به اصطلاح بالیاژ مو نیز نامیده می شود؛ دومین روش انجام این کار است که به دلیل مزایایی که دارد به تازگی به شدت مطرح شده است. این روش نیازمند تجربه و مهارت بالایی است و باید توسط یک رنگ‌شناس حرفه‌ای مو انجام شود. بالیاژ مو به صورت بی‌عیب و نقص، جذابیتی دوچندان به موهای شما می‌دهد. این روش هایلایت کردن مو به این دلیل مورد توجه قرار گرفته است که رنگ آمیزی مو را از ریشه آغاز نمی‌کند. در نتیجه با رشد مو شما نیازمند ترمیم رنگ ریشه مو نیستید.
بالیاژ مو همچنین می‌تواند ترکیبی زیبا از رنگ آمیزی را در دو بعد روی موهای شما ایجاد کند. به زبان ساده علاوه بر تقسیم افقی موها برای هایلایت کردن، می‌تواند به صورت عمودی نیز موها را تقسیم‌بندی کند.

 هایلایت مات

اگر به اولایل دهه 2000 میلادی بازگردیم؛ ترند روز در آرایش موها هایلایت کردن موها به صورت براق بوده است. اما امروز از آن روزها فاصله زیادی گرفته‌ایم. اگرچه هنوز بسیاری هایلایت براق را دوست دارند؛ اما هایلایت مات نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است. هایلایت مات برای علاقمندان به حفظ حالت طبیعی مو بعد از هایلایت کردن مو بسیار مناسب است. در این روش شما موهای هایلایت شده یکدست و هماهنگ با بخش‌های طبیعی موی خود خواهید داشت.
امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد. آرایشگران حرفه‌ای ما در سالن زیبایی آنیس ، آماده ارائه انواع خدمات هایلایت مو به شما هستند. شما نیز اگر در زمینه هایلایت کردن مو تجربه جالبی دارید، آن را برای ما بنویسید.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 22 شهريور 1397 ساعت: 13:33

روغن نارگیل را برای داشتن پوست و مویی زیبا و سالم فراموش نکنید. استفاده از این ماده ارزشمند در هر شکل آن (میوه تازه، خشک و روغن) مزایای بیشماری را برای زیبایی و سلامت پوست و موی شما به ارمغان می‌آورد. این میوه شگفت‌انگیز استوایی یک میوه همه کاره است؛ و به همین دلیل به آن میوه زندگی می‌گویند. چنانکه در مناطقی از جهان این میوه علاوه بر کاربردهای زیبایی و سلامتی، به عنوان سوخت و تولید بعضی آلات موسیقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس تعجب نکنید که چرا روغن نارگیل می‌تواند در این حد بر سلامتی و زیبایی پوست و موی شما موثر باشد.

ویتامینه کردن مو

با ویژگی‌های شگفت‌انگیز روغن نارگیل آشنا شوید

روغن نارگیل اثر عمیقی بر درمان و حذف جوش و آکنه دارد؛ و در افزایش کیفیت و انعطاف‌پذیری پوست نیز بسیار موثر است. ویکتوریا بکام (مدل معروف انگلیسی و همسر دیوید بکام) در مصاحبه‌ای درباره رازهای مراقبت از پوست و موی خود می‌گوید:
من از روغن نارگیل نه‌تنها برای بازسازی و مراقبت از پوست صورت خود استفاده می‌کنم؛ بلکه آن‌را به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی که دارای خواص دیگری نیز هست، برای مرطوب نگه داشتن کل پوست بدنم بکار می‌برم.

ترمیم پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت عجیبی در ترمیم پوست دارد. بسیاری از متخصصان این ویژگی را ناشی از خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی بالای این روغن می‌دانند. با استفاده از این روغن می‌توانید به جنگ آکنه، جوش‌های سطحی، افتادگی پوست و حتی آفتاب‌سوختگی بروید. در واقع این روغن یک لوسیون عالی با اهداف چندگانه برای تمام قسمت‌های پوست و موی شماست.

استفاده از این روغن به شما اجازه می‌دهد تا پوستی صاف داشته باشید. این روغن می‌تواند پوستی صاف‌تر و نرم‌تر را برای شما فراهم کند. نرمی پوست موجب تغذیه بهتر آن نیز می‌شود. لوسیون بدن با روغن نارگیل پوستی براق و نرم را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ که لمس آن می‌تواند حسی خوب را در شما ایجاد کند.

درمان خارش پوست سر با روغن نارگیل

خارش پوست سر بسیار ناراحت‌کننده است؛ و تنها زمانی می‌توانید آرام بگیرید که خارش را برطرف کنید. علت خارش پوست سر اما معمولا آسیب‌دیدگی پوست و خشکی آن است؛ و روغن نارگیل به خوبی می‌تواند درمانی موثر برای آن باشد.
برای رسیدن به نتیجه تنها کاری که لازم است انجام دهید، استفاده منظم و روزانه از این روغن برای پوست سر است.

رشد مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل را یکی از ارزشمندترین روغن‌های پایه طبیعی در زمینه مراقبت از پوست و مو می‌دانند. اگر از رشد موی خود راضی نیستید می‌توانید روی این روغن شگفت‌انگیز حساب کنید. باز هم خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن معجزه گر نارگیل به کمک شما خواهد آمد.
این روغن نقش مهمی در ویتامینه کردن مو های شما دارد. همچنین با رطوبت خود شکستگی موها را کاهش می‌دهد؛ پوست سر را تسکیل می‌دهد؛ و ویتامین‌ها و اسیدهای ضروری پوست و مو را تامین می‌کند.

مجموعه این عوامل موجب می‌شود سرعت رشد موهای شما افزایش پیدا کرده و با کاهش ریزش موها، مویی پرپشت داشته باشید.
امیدوارم از این مقاله سالن زیبایی آنیس لذت برده باشید. فراموش نکنید مراقبت از پوست و مو امری دائمی است و تنها استفاده چند روزه از این روش‌ها، شما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند. اگر شما هم تجربه خوبی در استفاده از روغن نارگیل دارید، آن‌را با ما در میان بگذارید.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 74 تاريخ : يکشنبه 18 شهريور 1397 ساعت: 17:58

شکلات برای پوست و موی شما مفید است. بله این جمله واقعیت دارد و اگر از خواندن آن شکه شده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله وب‌سایت سالن آرایش و زیبایی آنیس ، برای آشنایی با 6 مزیت برتر شکلات برای پوست و مو همراه ما باشید. البته بگذارید کمی جدی‌تر و دقیق‌تر بگویم! شکلات فقط برای خوردن نیست. در نتیجه لزوما برای استفاده از مزایای شکلات برای پوست و مو، لازم نیست آنها را به مقدار زیادی بخورید و دچار اضافه وزن شوید! کاکائو می‌تواند در محصولات زیبایی و سلامت نقشی عمده داشته باشد و علاوه بر حالت خوراکی، به صورت ماسک و... نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامینه کردن مو

مزایای شکلات برای پوست شما چیست؟

1. شکلات یک مرطوب‌کننده طبیعی فوق العاده است

دانه‌های کاکائو حاوی اسیدهای چرب، از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید استئاریک هستند؛ که به خوبی می‌توانند پوست را تغذیه کرده و آن را نرم و لطیف کنند. به عنوان مثال اگر در زمستان دست‌های شما خشک می‌شود؛ می توانید از یک صابون طبیعی شکلات استفاده کنید.

2. شکلات پوست شما را از آسیب محافظت می‌کند

آنتی اکسیدان‌ها پوست شما را از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند؛ و کاکائو یکی از بهترین منابع خوراکی آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانید آن را خریداری و مصرف کنید. همچنین کاکائو منبعی غنی از فلاونوئیدها بوده؛ که به فیلتر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند؛ و منبع خوبی از ویتامین A، B1، C، D و E است. فراموش نکنید که این ویتامین‌ها از مهمترین مواد مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت پوست و مو است.

3. شکلات پوست تحریک شده را آرام می‌کند

شکلات طبیعی اثر ضد التهابی دارد؛ و پوست شما را لطیف می‌کند. این ویژگی می‌تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند؛ و حتی برای پوست‌های حساس مناسب است.

مزایای شکلات برای موهای شما چیست؟

4. شکلات منبع تغذیه خوبی برای موهای شما است

اسیدهای چربی که در بالا ذکر شد، می‌توانند در تغذیه موهای شما نقشی موثر ایفا کنند. استفاده از کاکائو تضمین‌کننده سلامت موهای شما است. کاکائو همچنین به شما کمک می‌کند تا موهای‌تان را نرم‌تر و شفاف‌تر کرده و آنها را راحت‌تر حالت دهید.

5. شکلات باعث رشد مو می‌شود

آیا می‌دانید که شکلات به افزایش گردش خون کمک می‌کند؟ این نکته خبری خوب برای پوست سر شما است؛ و ممکن است به موهای شما برای رشد بیشتر کمک کند. بنابراین، اگر شما به موهای بلندتر و ضخیم‌تر علاقه دارید، شستشوی مو با کاکائو یا شامپوهایی که عصاره کائو دارند، می تواند مفید باشد.

6. شکلات برای انواع مو مناسب است

تفاوتی ندارد که موی شما خشک، معمولی یا چرب باشد. کاکائو هماهنگی خوبی با انواع مو دارد؛ و برای همه آنها مفید است. پس شکلات تنها برای خوردن و هدیه ولنتاین نیست؛ و می‌توانید از آن برای بهبود ظاهری پوست و موی خود استفاده کنید.

سالن زیبایی آنیس با آماده ارائه کلیه خدمات حرفه ای در زمینه ویتامینه کردن مو با مواد گیاهی در خدمت بانوان گرامی می باشد.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 72 تاريخ : سه شنبه 13 شهريور 1397 ساعت: 18:12

زیبایی در تابستان و حفظ آن در آب و هوای گرم و خشک نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات ویژه‌ای است. حتما بهتر از من می‌دانید که تابستان امسال چقدر گرم بوده است. به طوری که در بیشتر روزها دمای تهران به 40 درجه سانتی‌گراد رسید؛ و این دما در شهرهای دیگر نیز دست کمی از تهران نداشت و حتی در مورادی بیشتر بود. گرمای تابستان و شدت تابش نور خورشید در این فصل، دشمن درجه یک پوست و موی شماست؛ و اگر فکری برای مراقبت بیشتر از خود نداشته باشید؛ به راحتی پوست و موی شما دچار آسیب می‌شود. در این مقاله وبسایت سالن آرایش و زیبایی آنیس، نکات مهمی را برای اجرای یک رژیم زیبایی در تابستان در اختیار شما می‌گذاریم.

بالیاژ مو

رژیم زیبایی در تابستان برای مراقبت از پوست و مو

از کرم ضد آفتاب با بیشترین پوشش استفاده کنید

البته این نکته معمولا از طرف همه رعایت می‌شود. اما اهمیت آن به قدری است که به عنوان اولین نکته این مقاله به آن بپردازیم. با توجه به شدت تابش آفتاب، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کرم ضد آفتاب با بیشترین سطح پوشش استفاده کنید. توجه کنید که این موضوع را موکول به قرار گرفتن در آفتاب ننمایید؛ و حتی در هوای ابری و هنگام قرار گرفتن در سایه نیز از آن استفاده کنید.

از پوست سر خود محافظت کنید

ما اغلب فراموش می‌کنیم که پوست سر ما نیز می‌تواند توسط تابش نور آفتاب حتی به شکل غیر مستقیم بسوزد. این مسئله به خصوص اگر موهای شما بلوند است، بیش از باقی افراد سراغ‌تان خواهد آمد. پس اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید؛ بهتر است از سایه‌بان، روسری یا کلاه مناسب استفاده کنید.

مرطوب‌کننده را فراموش نکنید

طبیعی است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی آب زیر پوست شما را خشک می‌کند. در نتیجه بسیار مهم است که آب از دست رفته را به نوعی جبران کنید. یک کرم مرطوب‌کننده خوب، بهترین پیشنهاد برای حفظ رطوبت پوست و نرم و تازه نگه داشتن آن است. پس در پایان روز و پس از شستشوی پوست خود، کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

مصرف شامپو را کاهش دهید

معمولا گرمای تابستان شرایطی را ایجاد می‌کند که شما مجبورید هر روز دوش بگیرید. هنگام دوش گرفتن نیز شستشوی مو و بدن با شامپو موجب خشک شدن و دفع بیش از حد چربی پوست و مو می شود. این خشکی می‌تواند موها و پوست شما را دچار مشکلات جدی کند. راه حل این مسئله نیز بسیار ساده است. تنها کافی است میزان مصرف شامپو را در هر بار دوش گرفتن کاهش دهید؛ تا از این مسئله دچار مشکل نشوید. این نکات بخصوص برای کسانی که تکنیک بالیاژ مو و یا هایلایت استفاده کرده‌اند بسیار مهم‌تر است.
همچنین استفاده از لیمو و چای بجای کاندیشنر، می‌تواند در حفظ وضعیت سلامت موی شما موثر باشد.

آب زیادی بنوشید

فراموش نکنید که تابستان همراه با عرق کردن و تهویه بیشتر بدن است، در نتیجه بدن زودتر آب خود را از دست می‌دهد. در نتیجه نه فقط در تابستان، بلکه همیشه سعی کنید آب زیادی بنوشید. معمولا قالب افراد آب کمتری از آنچه نیاز دارند می‌نوشند. در نتیجه بهتر است برنامه منظمی برای مصرف روزانه آب، بخصوص در تابستان داشته باشید. این کار باعث می‌شود میزان آب موجود در بدن همیشه در سطح مناسب باقی بماند و بدن حالت هیدراته خود را حفظ کند.

از محصولات آبرسان استفاده کنید

محصولات زیادی در بازار هستند که می‌توانند به خوبی وظیفه آبرسانی به پوست و موی شما را بر عهده بگیرند. البته این محصولات نمی‌توانند جایگزین رعایت سایر موارد شوند؛ اما استفاده از آنها اثر زیادی برای حفظ زیبایی در تابستان دارد.

از لباس‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید

آخرین پیشنهاد ما برای رژیم زیبایی در تابستان استفاده از لباس‌هایی با الیاف طبیعی است. الیافی مثل کتان و پنبه، راه‌های تنفسی بیشتری را برای پوست شما فراهم می‌کند؛ و کمک می‌کند بدن کمتر عرق کرده و خنک‌تر باقی بماند.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 75 تاريخ : شنبه 10 شهريور 1397 ساعت: 16:11

حتما در اطراف خود زنانی را دیده‌اید که در همه حال، مویی سالم، درخشان، براق و شاداب دارند. اگر تصور می‌کنید که این موضوع به ژنتیک یا خاصیت موهای آنها برمی‌گردد؛ بهتر است در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. اگرچه ژنتیک در کیفیت و سلامت موها بی‌تاثیر نیست؛ اما مراقبت از مو به صورت روزانه موضوعی است که برای به دست آوردن مویی جذاب و زیبا، اهمیت بالایی دارد. در این مقاله سالن زیبایی آنیس به بررسی چند نکته مهم مراقبت از مو می‌پردازیم.

موهای خود را بیش از حد گرم و خشک نکنید

خشک شدن بیش از حد موها به هر دلیلی، ضربه‌ای جدی به سلامت آنها می‌زند. پس اولین نکته مراقبت از مو جلوگیری از این مسئله است. فراموش نکنید که موها از پروتئین تشکیل شده‌اند و پروتئین‌ها در معرض گرمای شدید تغییر ماهیت می‌دهند و موی شما لطافت همیشگی خود را از دست خواهد داد. این مسئله معمولا به دلیل استفاده زیاد از ابزارهای آرایشی از جمله باد داغ سشوار و حرارت بابلیس و اتوی مو ایجاد می‌شود. استفاده شدید و طولانی مدت از این ابزارها به مرور زمان کیفیت مو و حتی پوست سر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس سعی کنید برای مراقبت از مو های خود از این ابزارها، حداقل به صورت روزانه استفاده نکنید.

ویتامینه کردن مو

در این نکته مراقبت از مو به این مسئله دقت داشته باشید که فورا و پس از شستشوی موی سر، از سشوار و سایر ابزارهای گرمازا برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید. در واقع بهتر است ابتدا به مدت 15 دقیقه موهای خود را توسط یک حوله نرم خشک کرده (تنها در حد آب گیری باشد و حوله را با فشار روی موها نکشید.) سپس با درجه حرارت پایین و با فاصله مناسب (حداقل 30 سانتی متر) موهای خود را خشک و خوش حالت نمایید.

از شامپو و کاندیشنر مناسب استفاده کنید

استفاده از شامپو و کاندیشنر مناسب برای موها نکته دوم ما در مراقبت از مو است. یک شامپوی خوب علاوه بر داشتن برند معتبر باید مناسب موهای شما باشد. نوشته هایی مثل شامپو برای موهای خشک، معمولی، چرب، رنگ شده و… بی دلیل نیست. حتی شامپوهایی که به صورت روزانه مصرف می‌شود، ماهیت متفاوتی با سایر شامپوها دارد.

پس برای مراقبت از مو های خود، با توجه به ویژگی‌های موی‌تان شامپویی مناسب را انتخاب کنید. همچنین بعضی از شامپوها دارای موارد افزوده‌ای هستند که به بهبود کیفیت موها کمک می‌کنند. از جمله شامپوهای ویتامنه، که
در ویتامینه کردن مو بسیار موثر هستند.

هنگام استفاده از شامپو نیز بهتر است این نکته مراقبت از مو را در نظر داشته باشید که با موهای خود نجنگید. چنگ زدن و شستشوی با فشار موها هیچ کمکی به تمیز شدن بیشتر مو نمی‌کند. مو به دلیل ماهیت جذب چربی خود، به راحتی با آب و شامپو تمیز می‌شود و نیازمند فشار و شستشوی شدید نیست. در نتیجه ابتدا موهای خود را خیس کرده و سپس شامپو را به آرامی به تمام نقاط مو برسانید. سپس بگذارید شامپو برای چند دقیقه روی موهای شما باقی بماند و بعد آن را به آرامی بشویید.

البته این موضوع در مورد پوست سر کمی متفاوت است. استفاده از سرانگشتان دست‌ها برای شستشوی پوست سر و ماساژ آن کمک می‌کند جریان خود در زیر پوست افزایش پیدا کند و در نتیجه رشد و نمو موها بهبود یابد.

دیگر نکته مراقبت از مو هنگام استفاده از کاندیشنر کاربرد دارد. هنگام استفاده از کاندیشنر دقت داشته باشید که موهای شما تنها مرطوب باشد و پر آب نباشد. چراکه در این صورت کاندیشنر نمی‌تواند به خوبی در لایه‌های مو نفوذ کند. پس برای مراقبت از مو و قبل از استفاده از کاندیشنر به خوبی آب موها را بگیرید (خشک نکنید.) و سپس کاندیشنر را به آرامی روی مو مالش دهید. سپس بعد از چند دقیقه آن را بشویید. در نهایت مراقب باقی ماندن طولانی مدت کاندیشنر روی مو هم باشید. چراکه می‌تواند آسیب‌های جدی به مو وارد کند.

سبک زندگی سالم داشته باشید

داشتن یک شیوه زندگی سالم یک راه عالی برای مراقبت از مو و داشتن موهای سالم است. فراموش نکنید که موها نیز برای رشد و نمو، نیازمند دریافت مواد غذایی مناسب و غنی هستند. پس مهم است که شما یک رژیم متعادل، شامل پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی را رعایت کنید.

همچنین هیدراته کردن مو نکته دیگر مراقبت از مو است که بسیار اهمیت دارد. سعی کنید به طور روزانه و در فواصل منظم آب بنوشید (حدود 2 لیتر در روز). رعایت این اصل مراقبت از مو پس از چند هفته شما را شگفت زده خواهد کرد. چراکه موهایی با کیفیت و پوستی شفاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

امیدوارم این نکات برای مراقبت از مو های شما موثر باشد. اگر شما هم روشی را برای مراقبت از مو تجربه کرده‌اید که مناسب بوده است، آن را با ما در میان بگذارید.

خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس...
ما را در سایت خدمات آرایشی وزیبایی سالن آنیس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد annis بازدید : 77 تاريخ : شنبه 10 شهريور 1397 ساعت: 1:35